Home » » Apakah Program Affiliate?

Apakah Program Affiliate?


Terdapat banyak peluang untuk kita menjana pendapatan di internet selain daripada Google adsense. Ada yang menawarkan ganjaran yang lumayan dan ada juga yang kurang lumayan. Salah satu programnya ialah program Affiliate.


program affiliate adalah saru program yang menawarkan pendapatan tambahan melalui penjualan produk daripada pihak penganjur program. sekiranya anda berjaya menjual produk mereka, anda akan dibayar mengikut komisen yang telah dipersetujui. program ini adalah mudah, sekiranya anda mempunyai Laman web atau blog, anda hanya mengiklankan barangan atau produk mereka. melalui cara inilah anda menjana pendapatan.

Anda hanya perlu Sign up mana-mana program yang menawarkan program affiliate dan mempromosikan produk khusus yang ditawarkan.

Terdapat ratusan malahan ribuan program ini di internet, antara program affiliate yang terbesar yang anda boleh sertai ialah Amazon.com dan Commission junction. Anda boleh menilai dan melihat senarai produk dan ganjaran yang ditawarkan pada anda. terpulanglah pada anda untuk memilih vendor yang sesuai.

Untuk pembayaran ke akaun anda setelah mendapat komisen daripada program affiliate, kebanyakannya menggunakan pembayaran melalui PayPal , Clickbank, E-gold dan banyak lagi. lihat di bawah:

stormpay.com
e-bullion.com
goldmoney.com
intgold.com
netpay.com
pecunix.com
webmoney.com
westernunion.com
moneygram.com
moneybookers.com

Selain daripada pembayaran melalui kaedah di atas, kita juga mempunyai pilihan lain seperti pembayaran melalui kiriman cek. hal ini sama dengan pembayaran melalui program google adsense iaitu cek kita akan dikirimkan ke alamat yang telah diberikan.
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Maskolis | Johny Portal | Johny Magazine | Johny News | Johny Demosite
Copyright © 2011. Info Hebat Terkini - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website Inspired Wordpress Hack
Proudly powered by Blogger